Przystąpiliśmy do międzynarodowego projektu eTwinning "Bee Happy", w którym współpracować będą dzieci ze szkół z Polski, Turcji i Cypru. Projekt będzie realizowany od lutego do maja 2021 r.
W ramach projektu dzieci poznają pszczoły i ich życie. Wykonają różne zadania-będą malować, śpiewać, gotować potrawy z miodem, sadzić rośliny miododajne, kodować, programować... Stworzą też kampanię społeczną na rzecz ochrony pszczół. Przed nami wiele ciekawych zadań.
Cele projektu:
1. rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dzieci
2. kształcenie kompetencji informatycznych
3. wzbogacanie czynnego słownictwa dzieci
4. rozwijanie kreatywności
5. rozwijanie umiejętności technicznych i artystycznych
6. zwrócenie uwagi na potrzebę ochrony owadów zapylających
7. rozwijanie umiejętności współpracy z rówieśnikami w trakcie nauki
8. uświadomienie roli pszczół w ekosystemie i życiu człowieka
9. zapoznanie z pracą pszczelarza i etapami powstawania miodu.

PRZEBIEG DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH
1. Nasze wizytówki dla partnerów projektu.
2.Tworzenie rysunków do logo projektu
Autorką pszczółki, która trafiła do logo projektu jest Ala Zdybał 😀Logo projektu-tu trafią pszczółki ze wszystkich partnerskich klas.
3. Mapa myśli-czego chcemy dowiedzieć się o pszczołach?
4. Zaśpiewaliśmy piosenkę o pszczole w języku angielskim.
5. Stworzyliśmy przestrzenne pszczółki z papieru.
6. "Pszczółkowa " matematyka-wykonaliśmy tematyczną kolorowankę matematyczną utrwalającą działania w zakresie 12.
7. Rozwiązywaliśmy zadania interaktywne przygotowane przez partnerów projektu.
8. Kodowaliśmy obrazki z pszczółkami z wykorzystaniem wirtualnej maty do kodowania.
9. Poznaliśmy budowę pszczoły.
10. Wykonaliśmy lapbooki o pszczołach.
11. Poznaliśmy budowę kwiatu oraz proces zapylania kwiatów przez pszczoły. Wykonaliśmy przestrzenne modele kwiatów.
12. Zakodowaliśmy scenkę w Scratchu-prośbę królowej o pomoc.
13. Poznaliśmy cykl rozwojowy pszczoły. Obejrzeliśmy film przyrodniczy i wykonaliśmy wyklejanki z plasteliny obrazujące etapy rozwoju.
14. Poznaliśmy pracę pszczelarza. Mieliśmy okazję przymierzyć kapelusz, który pszczelarz zakłada do pracy.
15. "Pszczółkowa" matematyka- wykonaliśmy karty pracy utrwalające umiejętność dodawania i odejmowania w zakr.20 oraz kodowanie.
16. Mamy domek dla pszczółek. Wiosną zawiesimy go w szkolnym ogrodzie.
17. Przygotowaliśmy przysmaki z miodem.
FILMIK-przygotowanie miodowych przysmaków przez wszystkie dzieci.
18. Spotkanie z pszczelarką Marią Jaszczyk online wspólnie z klasą 1 c-dowiedzieliśmy się dużo ciekawych rzeczy o życiu pszczół. Na koniec wzięliśmy udział w "pszczelim" konkursie.
19. Lekcja o pszczelich produktach-poznaliśmy niezwykłe właściwości miodu, kitu i pyłku pszczelego.
20. Zawiesiliśmy w ogrodzie szkolnym nasz domek dla pszczół. Będziemy obserwować, czy wprowadzą się do niego nowi lokatorzy.
21. Rozwiązywaliśmy zadania matematyczne z pszczołami przygotowane przez naszych partnerów z projektu.
22. Klasowy Konkurs Plastyczny na najciekawsza ilustracje do "Bajki o odważnej pszczole". Głosami dzieci zwyciężyła praca Zuzi.
23. Układaliśmy zdania do "Bajki o odważnej pszczole". W ten sposób sprawdziliśmy znajomość treści baśni.
24. Rozwiązywaliśmy pszczele zadania-to świetna zabawa!
25. Lekcja języka angielskiego online poprowadzona przez anglistkę-P. Natalię Kmieć-poznaliśmy słownictwo angielskie związane z pszczołami i wykonaliśmy ilustrowane słowniczki.
26. DZIEŃ PSZCZOŁY-20 maja 2021 r.20 maja obchodziliśmy Światowy Dzień Pszczoły. Rozwiązywaliśmy różne "pszczółkowe " zadania-labirynty, kodowanie, układanie wyrazów. Uczestniczyliśmy w spotkaniu on-line z naszymi partnerami z projektu "Bee Happy" z Koszalina, Piotrkowa Trybunalskiego i Słupska.w trakcie którego wspólnie rysowaliśmy łąkę na tablicy interaktywnej, bawiliśmy się w "Wyturlaj pszczołę" i tańczyliśmy. Wysłaliśmy do siebie kartki z pozdrowieniami jako pamiątkę spotkania.
27. Kodowanie pszczółek w międzyszkolnych zespołach-wspólnie z klasą p. Doroty Zdańkowskiej przygotowaliśmy zakodowane pszczółki.
Nasze zadanie wykonane przez partnerów:
A to nasze zakodowane pszczółki.
28. Obserwacje przyrodnicze-w naszym domku zamieszkały pszczółki. To wielka radość.
29. Podsumowanie projektuWypełniliśmy ankiety ewaluacyjne i rozwiązaliśmy krzyżówkę sprawdzającą nasza wiedze o pszczołach zdobyta w projekcie.
EFEKTY WSPÓŁPRACY
To kolejny nasz wspaniały projekt eTwinning zakończony sukcesem. Współpraca z partnerami układała się wspaniale, cele zostały w pełni osiągnięte, a rezultaty projekty budzą podziw i radość.
Dziękujemy pięknie wszystkim partnerom z Polski, Turcji i Cypru.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz