Archiwum bloga

Projekt eTwinning LITERKOWO

O projekcie
Projekt stworzony został dla uczniów klas pierwszych rozpoczynających naukę czytania 
i pisania dla kilku polskich szkół. Podstawowym jego celem jest nauka i doskonalenie umiejętności czytania i pisania w języku polskim. Jest zgodny z podstawą programową dla I etapu edukacyjnego. Zakładał działania uczniów w wielu obszarach edukacyjnych, co pozwoliło na rozwijanie ich kreatywności, rozwinięcie wyobraźnię, zachęciło do czytania i pisania, uważnego słuchania, opowiadania, logicznego myślenia, tworzenia i współdziałania w grupie. Ponadto, zakładał utworzenie banku pomysłów i materiałów dydaktycznych inspirujących do zorganizowania ciekawych zajęć edukacyjnych związanych z początkową nauką czytania           i pisania. Uczniowie pracowali w zespołach klasowych oraz międzyszkolnych wykonując zadania zaprojektowane przez nauczycieli oraz siebie. Poznali nowe narzędzia TIK. 
W projekcie wzięło udział 13 klas z różnych szkół w Polsce.


Certyfikat projektu.


CELE

1. Nauka czytania i pisania.
2. Rozbudzenie ciekawości poznawczej i czytelniczej.
3. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się.
4. Rozwijanie wyobraźni.
5. Rozwijanie aktywności twórczej.
6. Wykorzystanie pomocy interaktywnych.
7. Podniesienie kompetencji w zakresie pracy w grupie i współpracy międzyszkolnej.


REZULTATY PROJEKTU:





POSTĘP DZIAŁAŃ

We współpracy utworzony został plan działania oraz interaktywny bank pomysłów i materiałów edukacyjnych do nauki czytania i pisania. Uczniowie: nawiązali kontakt z partnerami i zaprezentowali swoje klasy i szkoły; stworzyli katalog projektów miasta „Literkowo”. Wraz z etapami poznawania kolejnych liter dzieci wykonały różnorodne zadania projektowe wypracowane przez nauczycieli partnerskich szkół, obejmujące różne obszary edukacyjne: czytały, pisały litery i zdania, rysowały, śpiewały, grały, układały, opowiadały, rozwiązywały zagadki, układały teksty,zagadki i opowiadania. Dzieci przeprowadziły proste doświadczenia i eksperymenty. Partnerzy projektu wyniki swoich działań zamieścili na blogach lub stronach projektu. Wymienili się informacjami e-mailem, spotykali się na czacie. Wspólnie wykonali kilka ustalonych zadań, np: katalog projektów miasta Literkowo, Abecadło owocowo – warzywne.

PRZEBIEG DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH

1. Przedstawienie się innym uczestnikom projektu-stworzenie WIZYTÓWKI KLASY.




2. Projekt makiety Literkowa.
-Obejrzenie filmu przez dzieci, poznanie Króla Alfabetu, przedstawienie pierwszego zadania.







- Praca nad makietą "Literkowa"








 - Gotowy projekt makiety



A  oto rezultat współpracy wszystkich zespołów przy 1 zadaniu projektowym https://www.storyjumper.com/book/index/44587276/PROJEKTUJEMY


3. Portrety literki A
- obejrzenie filmu, w którym król Alfabet prosi dzieci o wykonanie portretu literek.






- zabawy z literką A



-pisanie literek a,A

-tworzenie portretów literki A

Oto nasze portrety:


- powstanie filmu o przygodzie z literką A



4. Stworzenie opowieści o literce L.
Wspólnie stworzyliśmy opowieść o Literce L.  W grupach ilustrowaliśmy jej fragmenty. W ten sposób powstał fil o literce L.





Obejrzeliśmy i przeczytaliśmy przygody literek, które powstały w innych klasach z Literkowa. Wszystkie były bardzo ciekawe!







5. M jak marchewka- Dzień Marchewkowy.




W klasie zorganizowaliśmy Dzień Marchewki. Rozmawialiśmy o walorach odżywczych marchewek, wykonaliśmy ich portrety, a także piliśmy sok z marchwi z dodatkiem jabłek, malin lub truskawek.


6. K jak kot- kocie tangramy

 Na zajęciach matematycznych układaliśmy tangramy-koty. 




7. Stworzenie portretu do abecadła owocowo-warzywnego- "W jak winogrona".

Nasze prace powstały metodą stemplowania. W roli stempli wystąpiły korki od butelek.




8. Powstanie mikołajkowych portretów do Literkowego kalendarza adwentowego.

Dzieci rysowały portrety indywidualnie, a następnie w drodze głosowania wybrały dwa najpiękniejsze, które trafiły do Literkowego kalendarza adwentowego.




Najwięcej głosów kolegów otrzymały portrety wykonane przez Alę Fudro i Polę Kawkę. 
Dziewczynki otrzymały upominki.



Film z naszymi Mikołajami w roli głównej.




9. Literkowe kolędowanie.

W ramach "literkowej" współpracy dzieci z klas: 1 b, 1 c i 1 d z SP-5 w Słupsku biorące udział w projekcie kolędowały u siebie wzajemnie przynosząc bożonarodzeniowe życzenia.



10. Zimowe portrety literki Z.


Uczniowie tworzyli zimowe portrety literki Z. Dwa najpiękniejsze powędrowały do Literkowa do Galerii Portretów Literek.






Obejrzeliśmy w klasie galerię wszystkich literkowych portretów.




Najwięcej emocji wzbudziło obejrzenie naszych literek :)




11. Dzień Żurawinowy. 
Układaliśmy literki "ż" i węże z żurawiny. Zjedliśmy też pyszne żurawinowe szaszłyki pełne witaminy C. Zdjęcia trafiły do wspólnego Abecadła owocowo-warzywnego".


Nasze literkowe "Abecadło owocowo-warzywne" w formie filmu.


12. Wspólna recytacja wiersza Juliana Tuwima pt. "Abecadło". 


Obejrzeliśmy również recytacje naszych zaprzyjaźnionych klas.






13. Kartka wielkanocna dla przyjaciół z"LITERKOWA"
Wysłaliśmy kartkę wielkanocną dla szkół partnerskich z projektu LITERKOWO :-) Do jej stworzenia wykorzystano prace wykonane przez nas na zajęciach plastycznych. W drodze głosowania wyłoniono najpiękniejsze zajączki wielkanocne. 
Ze wszystkich nadesłanych kartek powstała interaktywna kartka wielkanocna.


Nasza kartka dla literkowych przyjaciół.



Oglądaliśmy naszą wspólną interaktywną kartkę wielkanocną.



14. Piosenka "A jak Agatka". Nagraliśmy filmik z naszą "literkową" piosenką.


Obejrzeliśmy również wykonania piosenek przez dzieci z partnerskich szkół.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz