Archiwum bloga

BEE HAPPY-projekt eTwinning

Przystąpiliśmy do międzynarodowego projektu eTwinning "Bee Happy", w którym współpracować będą dzieci ze szkół z Polski, Turcji i Cypru. Projekt będzie realizowany od lutego do maja 2021 r.

W ramach projektu dzieci poznają pszczoły i ich życie. Wykonają różne zadania-będą malować, śpiewać, gotować potrawy z miodem, sadzić rośliny miododajne, kodować, programować... Stworzą też kampanię społeczną na rzecz ochrony pszczół. Przed nami wiele ciekawych zadań.

Cele projektu:

1. rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dzieci
2. kształcenie kompetencji informatycznych
3. wzbogacanie czynnego słownictwa dzieci
4. rozwijanie kreatywności
5. rozwijanie umiejętności technicznych i artystycznych
6. zwrócenie uwagi na potrzebę ochrony owadów zapylających
7. rozwijanie umiejętności współpracy z rówieśnikami w trakcie nauki
8. uświadomienie roli pszczół w ekosystemie i życiu człowieka
9. zapoznanie z pracą pszczelarza i etapami powstawania miodu
.


PRZEBIEG DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH

1. Nasze wizytówki dla partnerów projektu.



2.Tworzenie rysunków do logo projektu





Autorką pszczółki, która trafiła do logo projektu jest Ala Zdybał 😀
Logo projektu-tu trafią pszczółki ze wszystkich partnerskich klas.


3. Mapa myśli-czego chcemy dowiedzieć się o pszczołach?



4. Zaśpiewaliśmy piosenkę o pszczole w języku angielskim.


5. Stworzyliśmy przestrzenne pszczółki z papieru.


6. "Pszczółkowa " matematyka-wykonaliśmy tematyczną kolorowankę matematyczną utrwalającą działania w zakresie 12.


7. Rozwiązywaliśmy zadania interaktywne przygotowane przez partnerów projektu.


8. Kodowaliśmy obrazki z pszczółkami z wykorzystaniem wirtualnej maty do kodowania.



9. Poznaliśmy budowę pszczoły. 



10. Wykonaliśmy lapbooki o pszczołach.



11. Poznaliśmy budowę kwiatu oraz proces zapylania kwiatów przez pszczoły. Wykonaliśmy przestrzenne modele kwiatów.





12. Zakodowaliśmy scenkę w Scratchu-prośbę królowej o pomoc.


13. Poznaliśmy cykl rozwojowy pszczoły. Obejrzeliśmy film przyrodniczy i wykonaliśmy wyklejanki z plasteliny obrazujące etapy rozwoju.






14. Poznaliśmy pracę pszczelarza. Mieliśmy okazję przymierzyć kapelusz, który pszczelarz zakłada do pracy.




15. "Pszczółkowa" matematyka- wykonaliśmy karty pracy utrwalające umiejętność dodawania i odejmowania w zakr.20 oraz kodowanie.



16. Mamy domek dla pszczółek. Wiosną zawiesimy go w szkolnym ogrodzie.


17. Przygotowaliśmy przysmaki z miodem.










FILMIK-przygotowanie miodowych przysmaków przez wszystkie dzieci.



Przysmaki z miodem-projekt Bee Happy - Kizoa Movie Maker
18. Spotkanie z pszczelarką Marią Jaszczyk online wspólnie z klasą 1 c-dowiedzieliśmy się dużo ciekawych rzeczy o życiu pszczół. Na koniec wzięliśmy udział w "pszczelim" konkursie.




19. Lekcja o pszczelich produktach-poznaliśmy niezwykłe właściwości miodu, kitu i pyłku pszczelego. 


20. Zawiesiliśmy w ogrodzie szkolnym nasz domek dla pszczół. Będziemy obserwować, czy wprowadzą się do niego nowi lokatorzy.



21. Rozwiązywaliśmy zadania matematyczne z pszczołami przygotowane przez naszych partnerów z projektu.



22. Klasowy Konkurs Plastyczny na najciekawsza ilustracje do "Bajki o odważnej pszczole". Głosami dzieci zwyciężyła praca Zuzi.




23. Układaliśmy zdania do "Bajki o odważnej pszczole". W ten sposób sprawdziliśmy znajomość treści baśni.


24. Rozwiązywaliśmy pszczele zadania-to świetna zabawa!




25. Lekcja języka angielskiego online poprowadzona przez anglistkę-P. Natalię Kmieć-poznaliśmy słownictwo angielskie związane z pszczołami i wykonaliśmy ilustrowane słowniczki.




26. DZIEŃ PSZCZOŁY-20 maja 2021 r.
20 maja obchodziliśmy Światowy Dzień Pszczoły. Rozwiązywaliśmy różne "pszczółkowe " zadania-labirynty, kodowanie, układanie wyrazów.  Uczestniczyliśmy w spotkaniu on-line z naszymi partnerami z projektu "Bee Happy" z Koszalina, Piotrkowa Trybunalskiego i Słupska.w trakcie którego wspólnie rysowaliśmy łąkę na tablicy interaktywnej, bawiliśmy się w "Wyturlaj pszczołę" i tańczyliśmy. Wysłaliśmy do siebie kartki z pozdrowieniami jako pamiątkę spotkania.






27. Kodowanie pszczółek w międzyszkolnych zespołach-wspólnie z klasą p. Doroty Zdańkowskiej przygotowaliśmy zakodowane pszczółki.

Nasze zadanie wykonane przez partnerów:
A to nasze zakodowane pszczółki.


28. Obserwacje przyrodnicze-w naszym domku zamieszkały pszczółki. To wielka radość.

29. Podsumowanie projektu
Wypełniliśmy ankiety ewaluacyjne i rozwiązaliśmy krzyżówkę sprawdzającą nasza wiedze o pszczołach zdobyta w projekcie.




EFEKTY WSPÓŁPRACY
To kolejny nasz wspaniały projekt eTwinning zakończony sukcesem. Współpraca z partnerami układała się wspaniale, cele zostały w pełni osiągnięte, a rezultaty projekty budzą podziw i radość.
Dziękujemy pięknie wszystkim partnerom z Polski, Turcji i Cypru.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz