Przystąpiliśmy do międzynarodowego projektu eTwinning "Bullerbyn Schoolnet". Będziemy wspólnie omawiać lekturę „Dzieci z Bullerbyn” Astrid Lindgren.Przeczytamy kolejne rozdziały i przy każdym z nich zrealizujemy różne działania związane z jego treścią. W projekcie uczestniczą dzieci z 17 szkół z Polski, Turcji, Holandii i Mołdawii.
Cele projektu:
-rozbudzanie pasji do literatury-zwiększenie motywacji uczniów do czytania książek-rozwijanie umiejętności czytania-przygotowanie do samodzielnej lektury;-pobudzanie potencjału artystycznego i twórczego dzieci-rozwijanie pracy zespołowej-integracja społeczności międzyszkolnej;
PRZEBIEG DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH:
1. Zapoznanie z Bullerbyn.
Obejrzeliśmy film, w którym zobaczyliśmy jak wygląda i gdzie leży Bullerbyn. Poznaliśmy również ciekawe fakty z życia Astrid Lindgren - autorki książki pt. Dzieci z Bullerbyn". Wysłuchaliśmy pierwsze rozdziały lektury i poznaliśmy jej bohaterów.
2. Wykonaliśmy zadanie polegające na zbudowanie makiety szkoły z klocków (rzut z góry). Przystąpiliśmy do niego z dużym zaangażowaniem.
Oto efekty wykonania zadania:
Głosowaliśmy w ankietach na najciekawsze projekty.
3. Deszczowy dzień w Bullerbyn. Przedstawiliśmy, jak wygląda taki dzień naszymi oczyma.
Filmik podsumowujący wszystkie deszczowe prace wykonane prze dzieci z klas uczestniczących w projekcie.
4. Rysowaliśmy postać Anny-bohaterki lektury. Wybraliśmy rysunek Zuzi, który trafił do logo projektu.
5.Jesienne kodowanie-rozwiązywaliśmy zadania z jesiennego kodowania przygotowane przez partnerów. My również przygotowaliśmy zadania dla nich.
6. Czytaliśmy rozdział o urodzinach Lisy. My zorganizowaliśmy nasze klasowe urodziny 25.11.21 r. To był bardzo miły i radosny dzień.
Dostaliśmy piękne życzenia od partnerskich klas.
7. Olle z Bullerbyn dostał swojego psa, a my zadbaliśmy o inne psy mieszkające w schronisku, organizując dla nich zbiórkę żywności.
8. Czytaliśmy o świętach w Bullerbyn. Rozmawialiśmy o polskich i szwedzkich zwyczajach bożonarodzeniowych.
9. Przygotowaliśmy w klasie reniferki-ozdoby na choinkę oraz kartki świąteczne i wysłaliśmy je do wszystkich klas projektowych życzą im cudownych świąt.
My również dostaliśmy piękne kartki od naszych przyjaciół z projektu oraz ozdoby, które zawiesiliśmy na klasowej choince.
10. Czytaliśmy rozdział o urodzinach dziadziusia dzieci z Bullerbyn. My przeprowadziliśmy wspaniałe wywiady z naszymi dziadkami i nagraliśmy filmy.
Z wszystkich nadesłanych od partnerów wywiadów powstała zbiorowa prezentacja.
12. W lutym bawiliśmy się na karnawałowych dyskotekach i balach.
Relacja filmowa z klasowej dyskoteki karnawałowej, na której doskonale się bawiliśmy.
Z nadesłanych zdjęć karnawałowych strojów powstał KATALOG MODY na padlecie.
13. Dzieci z Bullerbyn szukały skarbu. My tworzyliśmy w grupach gry planszowe o tematyce wiosennej. Grupy, który utworzyły najciekawsze gry tez znalazły skarb-upominki w postaci wesołych przyborów szkolnych.
14. Czytaliśmy rozdział o tym, jak chłopcy spali w stogu siana. Przygotowaliśmy i rozwiązywaliśmy zagadki ukryte w stogu siana związane tematycznie z treścią lektury oraz baśniami dla dzieci.
15. EWALUACJA- przygotowaliśmy wzorem dzieci z Bullerbyn naszą klasową Skrzynię mędrców, do której włożyliśmy różne ciekawe przedmioty i rysunki związane z naszymi zainteresowaniami. Zakopaliśmy ją uroczyście na terenie wokół szkoły. Jesteśmy ciekawi, czy ktoś kiedyś otworzy naszą kapsułę? A może nam za kilka lat uda się nam ja wykopać :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz