Archiwum bloga

BULLERBYN SCHOOLNET-projekt eTwinning

 Przystąpiliśmy do międzynarodowego projektu eTwinning "Bullerbyn Schoolnet". Będziemy wspólnie omawiać lekturę „Dzieci z Bullerbyn” Astrid Lindgren. Przeczytamy kolejne rozdziały i przy każdym z nich zrealizujemy różne działania związane z jego treścią. W projekcie uczestniczą dzieci z 17 szkół z Polski, Turcji, Holandii i Mołdawii.

Cele projektu:

-rozbudzanie pasji do literatury -zwiększenie motywacji uczniów do czytania książek -rozwijanie umiejętności czytania -przygotowanie do samodzielnej lektury; -pobudzanie potencjału artystycznego i twórczego dzieci -rozwijanie pracy zespołowej -integracja społeczności międzyszkolnej;


PRZEBIEG DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH:

1. Zapoznanie z Bullerbyn.

Obejrzeliśmy film, w którym zobaczyliśmy jak wygląda i gdzie leży Bullerbyn. Poznaliśmy również ciekawe fakty z życia Astrid Lindgren - autorki książki pt. Dzieci z Bullerbyn". Wysłuchaliśmy pierwsze rozdziały lektury i poznaliśmy jej bohaterów.


2. Wykonaliśmy zadanie polegające na zbudowanie makiety szkoły z klocków (rzut z góry). Przystąpiliśmy do niego z dużym zaangażowaniem.

Oto efekty wykonania zadania:




Głosowaliśmy w ankietach na najciekawsze projekty.




3. Deszczowy dzień w Bullerbyn. Przedstawiliśmy, jak wygląda taki dzień naszymi oczyma.


Filmik podsumowujący wszystkie deszczowe prace wykonane prze dzieci z klas uczestniczących w projekcie.



4. Rysowaliśmy postać Anny-bohaterki lektury. Wybraliśmy rysunek Zuzi, który trafił do logo projektu.



5.Jesienne kodowanie-rozwiązywaliśmy zadania z jesiennego kodowania przygotowane przez partnerów. My również przygotowaliśmy zadania dla nich.






6. Czytaliśmy rozdział o urodzinach Lisy. My zorganizowaliśmy nasze klasowe urodziny 25.11.21 r. To był bardzo miły i radosny dzień.


Dostaliśmy piękne życzenia od partnerskich klas.


7. Olle z Bullerbyn dostał swojego psa, a my zadbaliśmy o inne psy mieszkające w schronisku, organizując dla nich zbiórkę żywności.




8. Czytaliśmy o świętach w Bullerbyn. Rozmawialiśmy o polskich i szwedzkich zwyczajach bożonarodzeniowych.


9. Przygotowaliśmy w klasie reniferki-ozdoby na choinkę oraz kartki świąteczne i wysłaliśmy je do wszystkich klas projektowych życzą im cudownych świąt.





My również dostaliśmy piękne kartki od naszych przyjaciół z projektu oraz ozdoby, które zawiesiliśmy na klasowej choince.



 

10. Czytaliśmy rozdział o urodzinach dziadziusia dzieci z Bullerbyn. My przeprowadziliśmy wspaniałe wywiady z naszymi dziadkami i nagraliśmy filmy. 






Z wszystkich nadesłanych od partnerów wywiadów powstała zbiorowa prezentacja.



12. W lutym bawiliśmy się na karnawałowych dyskotekach i balach.


Relacja filmowa z klasowej dyskoteki karnawałowej, na której doskonale się bawiliśmy.


Z nadesłanych zdjęć karnawałowych strojów powstał KATALOG MODY na padlecie.

Utworzony za pomocą aplikacji Padlet


13. Dzieci z Bullerbyn szukały skarbu. My tworzyliśmy w grupach gry planszowe o tematyce wiosennej. Grupy, który utworzyły najciekawsze gry tez znalazły skarb-upominki w postaci wesołych przyborów szkolnych.






14. Czytaliśmy rozdział o tym, jak chłopcy spali w stogu siana. Przygotowaliśmy i rozwiązywaliśmy zagadki ukryte w stogu siana związane tematycznie z treścią lektury oraz baśniami dla dzieci.









15. EWALUACJA- przygotowaliśmy wzorem dzieci z Bullerbyn naszą klasową Skrzynię mędrców, do której włożyliśmy różne ciekawe przedmioty i rysunki związane z naszymi zainteresowaniami. Zakopaliśmy ją uroczyście na terenie wokół szkoły. Jesteśmy ciekawi, czy ktoś kiedyś otworzy naszą kapsułę? A może nam za kilka lat uda się nam ja wykopać :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz